logo nfp

06.06.2017
Tijd:
Locatie:
Faculteit der Gedrags- en Bewegingswetenschappen, van der Boechorststraat 9, 1081 BT Amsterdam, 6e verdieping
Adres:
Kamer: Medische Faculteit G6-02 (MF-G602)

This lecture will mainly focus on the methodological aspects of research and on the 'pitfalls' encountered during his

research project. The lecture will be given in English.

In deze Capita Selecta lezing worden een aantal vormen van hoofdpijn beschreven die van belang zijn in de dagelijkse praktijk van de orofaciaal fysiotherapeut. Aan bod komen de twee meest voorkomende vormen van hoofdpijn; migraine en spanningshoofdpijn, als ook een binnen het domein van de orofaciaal fysiotherapeut belangrijke secundaire vorm van hoofdpijn; nl. hoofdpijnklachten als gevolg van een temporomandibulaire aandoening. Er is een belangrijke rol weggelegd voor de professie om deze secundaire hoofdpijnvormen te herkennen en adequaat te behandelen, dan wel door te verwijzen voor een multidisciplinaire aanpak. Tijdens de lezing zullen handreikingen gegeven worden voor de diagnostiek en behandelmogelijkheden van deze vormen van hoofdpijn.

Lokatie

Faculteit der Gedrags- en Bewegingswetenschappen, van der Boechorststraat 9, 1081 BT Amsterdam, 6e verdieping

Kamer: Medische Faculteit G6-02 (MF-G602)

 Deelname: KNGF lid: 10 euro niet-KNGF lid: 15 euro

 Deelname als lid van MSG Science Netwerk Fysiotherapie: gratis

 Alumni en studenten van de Master of Sciences Musculoskeletal Physiotherapy Sciences: gratis, maar vooraf aanmelden is verplicht

Overige studenten (opleiding Fysiotherapie of Masteropleiding): gratis

Aanmelden

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar sciencenetwork.fgb@vu.nl onder vermelding van Capita Selecta CV, uw naam, relatienummer en naam praktijk. Voor studenten: naam, studentnummer en naam opleiding.

Accreditatie

Accreditatie is verleend voor 2 punten (alle registers MSG)

Vind psychosomatisch fysiotherapeut

Wat is PSF?